onsdag 23 februari 2011

Flytt?

Hejsan!

Jo nu handlar det väl inte om att byta blogg igen, det handlar om att flytta på riktigt. Idag så har vi varit och kollat på en lägenhet i Svalöv och ja vi har nog bestämt oss att om vi får lägenheten flyttar vi in :-) Jag tänker rada upp lite + och - med att flytta dit:

+
  • Billigare hyra
  • Erik kan pendla med en kompis (halva resekostnaden från nu) 
  • Större lägenhet med fler rum( Nu: 1 rok, 47 kvm Nya: 2 rok, 59 kvm)
  • Jag kan skaffa en hund till
  • Vi får separat sovrum och vardagsrum
  • Bättre och mer passande område dessutom kompisar närmare
-
  • Sämre standard
  • Att vi måste flytta
  • Kan bli krångel med bredbandet 

Mer kommer jag inte på just nu men som ni ser så är ju + listan längre än vad - listan är och därför har vi bestämt oss för att om vi får lägenheten så flyttar vi :-) Så det kanske blir en liten puppie rätt så snart här i familjen Carlsson/Andersson mysigt!! Dock så har Erik röstat ner mitt förslag om en Schappe och eftersom  hans åsikt faktiskt är väldigt viktigt eftersom det blir "vi" som skaffar hunden. Jag står ju som ägare/fodervärd men han blir ju husse ändå, så just för tillfället lutar det åt en Flat som innan.

Jag har också hoppat av högskolekursen, det kändes som det blev för mycket huvudbry för så lite och det som skulle bli en rolig grej höll mig vaken om nätterna. Så därför.

Jag ska ringa Svalövsbostäder imorgon och höra efter för vi kan ju inte säga upp lägenheten innan vi har skrivit på kontraktet för den nya. Så vi får väl se hur det går!

Här kommer lite bilder på mina söta kusinbarn från kalaset i söndags :-)

Ida

Ellinor

Ellinor & Stina

Katten Pettson

Stina

Ellinor

Stina & Ellinor

Stina

Ellinor & Stina
Så nu har ni fått lite uppdatering om mitt liv och lite bilduppdatering :-) Nu ska jag ta och laga lite mat till Peter och Erik tills de kommer hem från fotograferingen.

/ Stackeboon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar