måndag 14 februari 2011

Alla ♥ dag

Hejsan!

Ja va ska man säga idag är det ju alla ♥ dag och det ska man ju fira eller? Nja vi har ju redan gjort det mitt hjärta och jag eftersom vi inte kunde ses idag. Mjo jag känner mig allt lite bitter det är fan inte kul, nu när vi ÄNTLIGEN efter ett halvårs tid får tag i en lägenhet där vi båda får bo, tro fan att jag får jobb där nere då!? Nä utan då måste jag åka hit för att få jobba nått och va händer då? Jo då får jag fortfarande inte bo med min man utan måste vara utan honom. Det suger fan stenhårt och om det ska fortsätta såhär tänker jag tacka nej till jobb. Såhär ska det inte behöva vara..

Men en sak som, ja jag vet inte riktigt om den är bra eller dålig, jo självklart är den bra men dåligt just idag. De ringde nämligen från en förskola idag och behövde hjälp IDAG just när jag är hemma och inte kan. Första jobbet nere i Skåne och jag tvingas tacka nej. Ja det suger ju lite men jag skulle i alla fall ringa när jag var nere så jag kunde komma och presentera mig osv. Så det är väl bra och positivt att jag kan få jobb där, det känns lite skönt. På chefen idag lät det som de kunde bli mer jobb nästa vecka och om Erik kan stanna hemma några dagar så jag får vara med honom kan jag tänka mig att ta det beroende på hur mycket det är. Självklart är pengar och jobb alltid skönt att få. Jag har/kommer ju ha jobbar 50 timmar denna månaden, det + studiebidrag kommer räcka till mat och hyra nästa månad i alla fall. 


Så för att göra mitt bittra inlägg ännu bittrare så får jag väl lägga till att min förkylning ännu en gång blossat upp med halsont, vilket jag hoppas går över till imorgon. Har proppat i mig lite tabletter nu så just för tillfället är det rätt så bra. 

Så för att bryta det bittra kan jag ju säga att jag pratat med mannen ca 3 gånger idag så mitt han behov kanske är någorlunda tillfredsställt för nu. Ska ringa honom sen innan jag går och lägger mig, ingen av oss tycker det här är särskilt kul. :-( Men det får gå, det måste gå. Pengar måste man ju ha. Nä nu tycker jag att jag låter allt för deprimerad, det är jag verkligen inte! Jag är den lyckligaste personen i hela världen, men just för tillfället vill jag nog tycka lite synd om mig själv ;-) 

Btw idag är det dag 2 på min diet eller vad man ska kalla det. Än så länge inga jättesug men visst såg pasta gott ut när de kom upp en bild, men nu får jag ju hålla detta i alla fall en månad för att se vad som händer. 


Det är helt sjukt va jag älskar dig!
 Du och jag mot allt, i många många år framöver! Ser ni mannen på bilden? Det är mannen jag kommer bli gammal med, tillsammans med honom ÄR livet en dans på rosor. Tack älskling för att du sätter guldkant på min vardag! Förresten eftersom vi nämnt att det är alla hjärtans dag så kan ju jag berätta vad vi hittade på på vår alla hjärtans dag. Först så visste jag att mannen beställt saker från prylfabriken eftersom paketen kommit hem till oss, det visade sig vara ett par Ipone vantar, väldans bra om man ska svara i telefonen när det är kallt ute så det var verkligen en bra present. Sen så kom han in med ett paket till som han gömt ute i vindsförrådet, däri låg en såndär söt me to you nalle vilket är min favorit och älsklingen vet att jag älskar just sådana ;-) Jag fick också ett väldigt vackert kort med små söta saker som han skrivit. Ja jag känner mig bortskämd och ja han är världens bästa pojkvän *ler*.

Puss på er och ha en fortsatt bra Alla Hjärtans Dag!

/Stackeboon 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar