tisdag 1 februari 2011

1/2-11

Hejsan!

Kan ni förstå det, att det redan är Februari? Ja tiden går allt mycket snabbare när man börjar bli gammal har jag förstått, för den bara flyger iväg.

Jag har nu då påbörjat min väg mot Undersköterska, den började igår. Jag har också klarat av veckans "prov" vilket var två mycket enkla frågor som jag fick rätt på bägge två, det börjar ju bra i alla fall. Sen så har jag kollar på två föreläsningar från den andra kursen och ska ikväll börja läsa första boken, ja det här kanske kan gå bra får vi hoppas!

Jag har ju jobbat både igår och idag 7-15, så det blir ju i alla fall lite timmar och det gillar vi, imorgon jobbar jag kväll 14.45-21.15 så det ska bli skönt med sovmorgon, men jag kan inte sova allt för länge, har lite ärenden in till Svenljunga som måste uträttas. Sen på Torsdag jobbar jag 7-13.30 vilket blir en rätt soft dag, sen tänkte jag styra kosan hemåt, kanske hoppa in på Gekås en sväng och handla litegrann. Hoppas verkligen att jag kan få några av jobben jag sökt nere hos oss, det vore skönt att komma iväg lite och inte bara gå hemma och dra och oroa sig för att man ska behöva skuldsätta sig eller inte kunna betala hyror, ja sånt löser sig väl alltid men det är skönt att känna sig säker!

Var och hälsade på Emma och Oscar liten stund igår, det var mycket trevligt må jag säga och gud vilken fartig unge. Han kröp hit och dit på nolltid, gick utmed stolar och tjattrade på sitt eget lilla språk. Gullungen där! Jag och Emma hade också en trevlig pratstund och kollade på halv 8 hos mig tillsammans.

Sen så pratade jag med min man, gah att man kan sakna en människa så mycket? Folk säger ju att det är bra att vara ifrån varandra men jag känner ingen vidare mening med det. Jag bara saknar honom massvis och vill vara med honom hela tiden. Åh min älskade man! Så saknar jag vovven min också, tänker på henne varje gång hon inte kommer och äter upp saker jag tappat på golvet och inte möter mig när jag kommer innanför dörren. Nä nu får jag väl ta och göra lite nytta :)



/Stackeboon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar