tisdag 15 mars 2011

Välkommen hem Hjördis!

Hejsan

Japp de är som så att det blivit tillökning i familjen Carlsson/Andersson och inte bebis då som mamma fick många att tro.. Hon heter Hjördis (Susedalens Made With Style) vår lilla mini prinsessa och är en Flatcoated retriever på 10 v. Disa vart väl inte jätte nöjd när hon fatta att fanskapet skulle stanna men nu har det börjat gå bättre och småstunder ligger de tillsammans i bädden.



De första dagarna hade verkligen inte kunnat gått bättre, de två första dygnen hände inte en enda olycka och igår hände några och idag endast en än så länge. Hon verkar vara en väldigt okomplicerad hund, väldigt mysig fin och duktig. Känns nästan som hon kan sitt namn och kommer ganska ofta när man kallar. Hon busar och sover om vart annat precis som en valp ska, ja det känns kanske lite ovant att komma in i vardagsrummet och upptäcka sin sko mitt på golvet men man vänjer väl sig. Inatt gjorde vi en hage av kompostgaller och där sov både Disa och Hjördis HELA natten, dvs 22 - 06 (Y) Sen fick jag masa mig upp så hon fick ut och kissa. Sen gick jag och la mig igen vilket de också snällt fick göra sen sov eller ja vilade vi fram till 9 :-)


Nu ligger bägge busarna och vilar lite middag, de är så söta när de sover också. Men hon bits de lilla monstret och som alla vet är ju valptänder sylvassa! Men det är bara att vänja henne av med de ha ha.




Och så gör vi lite reklam för ICA Maxi med ;-)
Så nu har ni fått se lite bilder av underverket som nu har vaknar och jag fick springa ut med och hon både kissade och bajsade ute, duktig tjej! Endast en olycka fortfarande idag då, peppar peppar.. Nu får jag väl försöka underhålla sessorna lite!

/Stackeboon

1 kommentar:

  1. Vad fin hon är! Hoppas att jag får träffa lilla bebisen snart :)

    SvaraRadera