tisdag 15 mars 2011

Uppdatering

Hejsan,

Ja eftersom förra uppdateringen bara var om Hjördis får jag väl tala lite mer om helgen och början på veckan här, det var ju några dagar sedan jag uppdaterade. Det har liksom inte hunnits med i arbetet som "småbarnsförälder" ;-)

I Fredags gjorde vi nästan inte någonting, städade lägenheten och småpillade lite här hemma bara. På Lördagen hände desto mer då åkte vi ju och hämtade Hjördis. Vi åkte härifrån strax innan 8 efter att ha ätit frukost och på radion sjöngs de om fint väder och sol, själva möttes vi utav regn och snö, dåligt av radion att ljuga sådär. Så eftersom kenneln låg på ett typ berg var vi tvungna att åka småvägar uppåt vilket faktiskt kan va rätt svårt att klara av i 10 cm snö. Men det gick, vi kom fram och fick med oss valpen hem :-)  Så då åkte vi hem till mig och visade upp de lilla underverket vilket var uppskattat, dock är Disa fortfarande mammas favvo så hon fick stanna hemma över natten, jag och Erik åkte vidare till hans föräldrar och det var väl hyffsat uppskattat med valp där i alla fall. Vi gick runt och kollade lite på kossorna så Hjördis skulle vänja sig lite. På söndagen hade vi ju varit ute två gånger på natten så runt halv sex var vi ganska vakna så vi gick upp och åt frukost tillsammans med Eriks föräldrar och sen gick vi ut och fixade lite med bilden som ska in och kosta pengar på Söndag, men förhoppningsvis blir saker och ting bättre. Sen åt vi lite mat och åkte hem till mig för att sedan åka vidare neråt, ja helgen gick verkligen i ett och vi hann nästan ingenting vi skulle. På vägen hem handlade vi lite då passade jag på att rasta hundarna och det hade inte skett någon olycka bak i bilen (Y)

Sen i Måndags så vart de en jävla soppa, då skulle jag till Eslöv och gå bredvid på "jobbet", jag kom dit och dum som jag var frågade jag om vart jag skulle ta vägen och hon nappade nog bara på namnet för hon tog mig nån stans dit jag verkligen inte skulle vara. Så på förmiddagen gick jag bredvid med fel person (en jätte märklig person för övrigt) utan att varken hon eller någon annan fattade det. Det var jag som fattade att nä såhär var de nog inte de skulle va och då uppdagades både det ena och det andra. Så mellan 9-12 så satt jag bara och "hade rast" drygt. Men sen kom jag rätt och fick va med en jätte trevlig person, det tycker vi om :-) Så resten av dagen gick bra. Men jag måste tillbaka och gå bredvid en dag extra eftersom jag missade förmiddagen. Men men inte mig emot, få betalt för att titta ja tack!

Idag var jag ensam på förmiddagen men när Erik kom hem började vi röja lite här på diskbänken och damsög endel. Så nu håller vi på att tvätta en massa tvätt! Nu måste jag kila.
Puss

/Stackeboon   

1 kommentar:

  1. Underbart att vissa inte hänger mä i svängarna,
    men gött att få betalt för de iaf!! ;)

    Härligt mä valp! Vizzla var... ok ÄR rena tortyren att ha, men ja älskar henne för den undebart störiga valp hon är! :D ;)

    SvaraRadera