onsdag 30 mars 2011

Bus, bus, bus hela dan!

Hejsan,

ja nu blev de sådär lång emellan igen, jaja det spelar väl kanske ingen större roll. Vi åkte ju som sagt på vildsvinsmässa i lördags, Hjördis fick åka med och miljötränas lite och Disa fick stanna hemma och ta det lugnt, inte henne emot ;-) Det gick helt okej tycker jag, hon satte sig rätt ofta, jo det är som så att känner inte Hjördis för att gå så sätter hon sig ner och vägrar gå detta sker ungefär 10-20 ggr per gång vi är ute och går mer än 100 m. Något jobbigt ibland när man är ute själv med båda då Disa drar och Hjördis "drar bakåt". Ja i alla fall tillbaka till mässan, den var helt okej men om man jämför med Elmia Game Fair var de ju bara en plutt mässa och så mycket vildsvin tyckte jag inte det handlade om. Lite skotträning blev det också, mer eller mindre ofrivilligt. Det var som så att de hade en skjutbana som de sköt på och vi närmade oss långsamt, någon liten reaktion visade hon när de small som högst men sen när hon vande sig brydde hon sig inte alls och fortsatte hålla kontakten med mig även om det small runt henne, SKÖNT! :-) Dock hade hon lite stressmjäll på sig, men jag tror det var för att hon var väldigt trött och det var massa människor runt omkring så vi åkte hem rätt snart.

På söndagen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde, så vi gjorde kanske inget speciellt eller gjorde vi det? Skit samma rörig som jag är. Måndags minns jag i alla fall va jag gjorde då vart jag iväg och gick bredvid min sista kväll så nu är jag redo för att jobba! 33 tim har det blitt denna månaden :-) Haha tänk att man kan tjäna nästan 3000 tusen för att inte göra någonting, bara genom att gå på möten och följa med någon annan i en bil medan de sköter jobbet :-) Inte för att jag skulle vilja fortsätta så, det är ju roligt att få jobba själv!

Tisdag alltså igår så var jag på en till arbetsintervju i Svalöv för timvikariat. Det kändes som det gick jättebra och ja alltså jag antar att jag fått något. Jag skulle bara skicka in betyg och registerutdrag så skulle de kontakta mig för brevidgång. Så trots en stressig morgon så gick intervjun bra, de går bra nu! På natten sen skulle vi åka och hämta Eriks kompis som hade vart över till Danmark med personerna i hans "böle" kan typ översättas med det elevhemmet han tillhör. Ex: Erik tillhör Lommaborgen och Peter då som kompisen heter tillhör Lantan. Det är två olika "bölen" ja det här med lantmästare är en hel vetenskap.

Så idag så fyller minigrisen 12 veckor, hon har alltså blivit hela 3 månader! Bild på henne kommer senare idag när jag fått hjälp av Erik att ta den. Vi har därför vart te veterinären och vaccinerat oss! Det gick rätt så bra, hon blir ganska blockerad när det är andra hundar i närheten. Men det får vi helt enkelt öva på, om vi vill kan vi ju gå på valpkurs på Torsdag i Svalöv. Så och nu har vi busat rundor med dummisar, ja för är man en apporterande ras och SKA bli meriterad på jaktprov (bara för att jag vill klara av att starta henne) så måste man kunna apportera och komma in med apporten. Jag tycker dock inte att hon är någon frenetisk apporterare, har man framme en godis skiter hon i allt vad apport heter, är detta vanligt? Är apporterings viljan något som kommer längre fram eller visar detta på att hon inte kommer bli någon bra apportör? Jag menar absolut inte att hon inte bär för det gör hon alla möjliga saker men hon gör det inte så ofta och som sagt vet hon att man har godis tar hon inget annat i munnen, hjälp någon?

Bilduppdatering kommer som sagt lite senare idag!

/Stackeboon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar